pondělí 13. března 2017

KNK 17 | Rick Riordan: Poslední z bohů (Percy Jackson a Olympané #5)

Tohle myslím vážně: nedoporučuji číst názorokec/samotnou knihu za žádnou cenu, jestliže jste předchozí díly nečetli. Mohla by to být vaše osudná chyba, jíž byste si mohli do konce života vyčítat. Nedělejte to! Okrást se o radost ze čtení předchozích dílů... Beztak byste se v tom ještě ke všemu vůbec nevyznali!

Schyluje se ke konci. Percymu bude brzy 16. Víte, co to znamená. Nebo si to aspoň myslíte...



Název: Poslední z bohů
Autor: Rick Riordan (GoodreadsČBDB)
Série: Percy Jackson a Olympané (5. díl z 5)
Originální název: The Last Olympian
Rok vydání: 2009 (v ČR 2011)
Počet stran: 408
Nakladatelství: Fragment
Překlad: D. Chodilová


Tentokrát se žádná výprava nekoná. Není divu, když začala válka mezi Titány a bohy, kteří mají pořádné trable s obrem, jenž je téměř stejně silný jako všichni bohové dohromady. Olymp v New Yorku tak zůstává nechráněný a Kronos, vládce Titánů, má v podstatě volnou cestu ke zničení božstev...

... kdyby se mu do cesty nepostavil Tábor polokrevných včetně Percyho, který bude mít brzy 16. narozeniny. Místo poblahopřání si vyslechne proroctví, které mu nevěští dlouhý a šťastný život, místo oslavy se koná krveprolití. Lepší narozeniny aby člověk pohledal!

Ačkoli to vypadá, že tento díl je jenom o máchání mečem a krveprolití, není tomu tak. Svým způsobem mi připomínal šestý díl Harryho Pottera (nebo kolikátý že to vlastně byl), protože i zde hlavní hrdina proniká do Lukovy minulosti za účelem najít způsob, jak jej porazit. Ani Hádova (nebo spíše Nica a Biancy di Angelových) minulost nezůstává skryta.

Jsem také ráda, že autor dal prostor i obyčejné („obyčejné") smrtelnici, Rachel, a že jsem se konečně dozvěděla, jakou má v tom všem roli. Podezření jsem sice měla, ale překvapená jsem byla i tak.

Ocenila jsem také ilustrovanou mapu, ačkoli si nevzpomínám, že bych ji kdy využila. Asi proto, že jsem si jí všimla až po dočtení. I přes to, že byla na začátku knihy.

Protože už nemám moc co rozpitvat na knize (přece jenom, zas tak radikálně se nic moc oproti předchozím dílům nezměnilo), přejdu ke konci. Nenávidím, když je série zakončená začátkem nové série. Vážně to nenávidím. Na jednu stranu jsem nadšením bez sebe, že série nekončí. Na druhou stranu, nemiluji zrovna xkrát znovuotevřené série, které jsou ukončené tolikrát, že pomalu připomínají 10 let starou školní učebnici. Tisíckrát otevřená a roztrhaná (vždycky mi bylo záhadou, co ostatní s těmi učebnicemi k čertu provádějí) a milionkrát zalepená izolepou. Všichni víme, že toto moc nefunguje.

Přebal opět zanechávám bez komentáře. Šest let ve veřejné knihovně asi nadělají divy.

I když z toho konce jsem na větvi nebyla, musím uznat, že z celé série se mi nejvíc líbil právě tento díl. Knize dávám spíše 5 hvězdiček.

0 komentářů:

Okomentovat

Díky za koment! Jsi úžasný člověk!